Share Button

Na enkele keren in de Passat van de 7e generatie te hebben gereden, gaat deze steeds beter aanvoelen.
De eerste keer dat je instapt is de auto saai en de stoelen hard. Knoppen voor de bediening lastig te vinden en de cruisecontrol onbeheersbaar.

Na enkele honderden kilometers raak je gewend aan de stoelen en zit je best comfortabel. Ze zijn dan wel van stof en hebben niet echt een kuipvorm waar je lekker “in” zit, maar voldoen ruim voldoende.
De auto is met slechts een 1.6 turbo best snel en met de handgeschakelde 6 versnellingsbak draait de motor ook rustig. Hoewel de auto daar zelf anders over denkt, want in de kilometerteller geeft de computer vaak aan dat je kan opschakelen.

Om de mogelijkheden van de auto te zien buiten het rijden om moet je stilstaan, niet alleen omdat de auto dat van je verlangd, maar ook omdat het een doolhof is waar je wel even voor nodig hebt om te vinden wat je zoekt. Instellingen van de auto zelf, zoals het “coming home light” of het comfortknipperlicht regel vanaf het stuur in de kilometerteller. De instellingen voor bijvoorbeeld de radio of navigatie vind je weer in de middenconsole. Ook zitten veel dingetjes verstopt in allerlei submenu’s.

Interieur

Interieur

De auto is verder wel erg ruim en eenvoudig, de gereden station heeft een makkelijk te bereiken kofferbak en de achterbank kan eenvoudig worden neergelegd voor nog meer ruimte. Hoe meer kilometers je in de auto maakt, hoe enthousiaster je er over kan worden. Uiteindelijk is de cruisecontrol dan ook beheersbaar.

Exterieur: 6/10
Interieur: 6/10
Prijs: 7/10
Vermogen: 7/10
Verbruik: 8/10
Overall: 7/10

Share Button