Share Button

Na een week gereden te hebben in een nieuwe Mercedes-Benz V250, weet je wel wat er wel kan met de Benz en wat je beter kan laten. Het rijd als een auto en als het echt te gek word, corrigeert de auto zichzelf.
De nieuwe V-klasse van Mercedes is de opvolgen van de Viano, de luxeversie van de Vito. Met de introductie een jaar geleden zie je nog niet veel auto’s van dit model op de weg.
Mercedes noemt de nieuwe V een MPV in plaats van een busje, zoals de meeste het noemen.

Ook in dit model is de nieuwe lijn van Mercedes doorgezet, de herkenbare neus, achterlichten en natuurlijk interieur. Hierdoor waan je jezelf in een vergelijkbare luxewagen zoals een C- of E-klasse. Dat komt niet alleen naar voor in de huisstijl, maar ook in de hoeveelheid luxe en weggedrag.

Mercedes V-klasse interieur

Mercedes V-klasse interieur

De gereden V250 is de sterkste 4 cilinder leverbaar op dit model, er komen waarschijnlijk ook nog 6 cilinders, maar dan niet voor het einde van dit jaar. Je merkt goed dat er veel vermogen in de auto zit en middels alle elektronische hulpmiddelen komt dit goed op de weg, en blijft de V goed rechtdoor gaan.
Er zit ook een zijwind assistent in, waardoor de auto je helpt rechtdoor rijden op het moment dat er veel zijwind is.
Let je een keer niet goed op en raak je buiten de wegbelijning, gaat het stuur trillen en krijg je de melding dat je buiten de baan raakt. Gebeurt dit vaak of merkt de auto dat je op een andere manier vermoeid raakt, gaat de auto op zoek naar een parkeerplaats of wegrestaurant om je even te laten rusten.

Dit zijn slechts enkele van de vele assistenten die er op de Benz zitten. Veel van de technische snufjes die op de eerder gereden S550 zaten, vind je hier ook in terug, zoals de 360 graden camera, slimme climatronic die automatisch de juiste temperatuur regelt, distronic die afstand houd op je voorganger en natuurlijk een heerlijke geluidsinstallatie van Burmeister.

In het interieur zijn ook slimme handigheidjes verwerkt. Bijvoorbeeld boodschappenkratjes die in de hoedenplank zijn verwerkt, een versnellingspook achter het stuur met flippers of de grote deurvakken, waar je van alles in kwijt kan.

Om aan het vermogen te komen verbruikt de V250 niet veel brandstof, met een normaal gebruik, gecombineerd met binnenstad, file en snelweg komt het gemiddelde op net iets minder dan 1:10.
Al met al veel voordelen, alleen de aanschafprijs is wat minder, de V is er vanaf €57.298, de gereden versie is bijna €83.000.

Exterieur: 9/10
Interieur: 9/10
Prijs: 6/10
Vermogen: 8/10
Verbruik: 8/10
Overall: 8/10

Share Button