Share Button

Wat een ruimte, dat is de eerste gedachte die ik had toen ik voor het eerst in de nieuwe Dacia Logan MCV stapte.
Voorin kun je ruim zitten, achterin kan je ruim zitten en is er ook nog een grote bagageruimte aanwezig.
Eenmaal plaats genomen achter het stuur heb je een goed zicht op de weg en over het dashboard met daarop niet meer maar ook zeker niet minder knopjes en functies dan nodig.
In het dashboard zit bij de gereden versie ook het media nav systeem. Hierin zit de radio, navigatie en telefoon koppeling. Erg eenvoudig te bedienen en bijna hetzelfde systeem welke in de Renaults te vinden is, zoals in de eerder gereden Renault Zoe.

Dacia Logan MCV

De stoelen zijn de leren variant een beetje plat, maar lekker zacht en goed voor langere ritten.
In combinatie met het leren stuur welke standaard met cruiscontrol geleverd wordt, is het comfortabel rijden.

Hoewel het een ruime auto is, rijd de MCV als een compacte stadsauto.
Waar nodig kun je gebruik maken van de parkeersensoren, maar door de grote ramen en ruime overzicht is dit bijna onnodig.
Het vermogen is goed voor de auto. Onder de motorkap ligt een 0.9 liter 3 cilinder, geholpen door een turbo. Dat laatste merk je vooral boven de 2000 toeren waar de Dacia goed vooruit komt. Op de snelweg hoor je dat de motor aanwezig is, maar het geluid wat er vanaf komt is niet allesoverheersend.
Hoewel de Dacia geen start/stop systeem heeft is de auto toch erg zuinig, met weinig moeite geeft de boordcomputer continue een verbruik aan van 4/5 liter benzine per 100 kilometer.

Al met al een ruime compacte auto voor zowel de stad als langere afstanden. Voor weinig geld best wat luxe en een zuinige Logan MCV.

Exterieur: 7/10
Interieur: 7/10
Prijs: 9/10
Vermogen: 8/10
Verbruik: 8/10
Overall: 8/10

ERROR: BAD API KEY OR FLICKR API CALL

Met dank aan: Munsterhuis Hengelo

Share Button