Share Button

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: wat een lelijke auto. Maar oh wat rijd die fijn!

BMW heeft weer goed werk geleverd met de geüpdate 5GT. Een nieuwe neus met de herkenbare nieren, nieuwere motoren en meer opties. Het gereden model was er mee overladen.
Een chauffeur is bijna niet meer nodig. De 3 liter diesel hoeft alleen maar in de drive gezet te worden, een snelheid op de cruise control en sturen, de rest doet de GT zelf. Remmen voor files en daarna weer optrekken, de snelheid aanpassen, op de verkeersborden en kijken wanneer je een rijbaan verlaat. Alles zit verwerkt in de radar van de auto en het bijbehorende Head Up Display (HUD).

BMW HUD

BMW HUD

De HUD word geprojecteerd op de vooruit waardoor de cijfers, letters en afbeeldingen op de straat lijken te liggen. Het voordeel hiervan is dat je altijd op de weg voor je gefocust kan blijven en niet de hele tijd op de tellers of navigatie hoeft te kijken.

Ouderwetse tellers heeft de 5 niet. Het is allemaal vervangen door een groot scherm welke zelf in te stellen is. Hierop is ook te zien hoever de auto voor je rijd en of de 5 dit een veilige afstand vind, ook dit is weer zelf in te stellen.

BMW 5GT Dashboard

BMW 5GT Dashboard

Het interieur is verder luxe, goed afgewerkt en een ruime keuze uit stoffen, kleuren en afwerkingen. Dit geld uiteraard ook voor de buitenkant.

Al met al een heerlijke auto, die goed rijd en prima zit.

Exterieur: 5/10
Interieur: 10/10
Prijs: 7/10
Vermogen: 8/10
Verbruik: 8/10
Overall: 8/10

Share Button